نقش فولاد در روزمرگی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق داده‌ های انجمن جهانی فولاد طی سال جاری در خصوص وضعیت بازار فولاد، معادل ۱۷۱۲ میلیون تن فولاد در جهان به مصرف رسیده است. این عدد در سال های گذشته معادل ۱۲۳۰ میلیون تن بود. به عبارت دیگر طی ۱۰ سال گذشته، مصرف فولاد در جهان بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ از این رو امروزه بسیاری از وسیله ‌هایی که مردم در سراسر جهان خریداری می‌کنند، اثری از فولاد را در خود دارند. بطور مثال در ساخت خودروها از فولاد استفاده می‌شود و همینطور ساختمان‌ سازی، پروژه‌ های عمرانی دولت و شهرداری ‌ها بدون فولاد انجام‌ شدنی نیست.

از محصولات فولادی در صنایع مختلفی نظیر، یخچال، ماشین لباسشویی و اجاق گاز گرفته تا وسایل کوچک‌تر، در ساخت اسلحه، موشک، تانک و جت‌ های جنگی، فولاد نقش بسزایی دارد. همچنین صنعت حمل‌ و نقلی که امروزه وجود دارد، شامل حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، مدیون فولاد است. از این رو چین در رشد اقتصادی و تولید نقش بسزایی دارد. چینی ‌ها بیش از ۵۰ درصد از فولاد خام جهان را تولید می ‌کنند و بیش از ۴۸ درصد از فولاد جهان را مصرف می‌ کنند. یکی از بنیادی ‌ترین چیز هایی که پیشرفت بشر و پیشرفت صنایع در ۱۰۰ سال گذشته مدیون آن بوده، فولاد است و انجمن جهانی فولاد عقیده دارد که طی ۱۰۰ سال آینده، فولاد همان ‌قدر در پیشرفت بشر و صنایع اهمیت دارد که در قرن گذشته اهمیت داشته است.

حال چون چین ۴۸ درصد از فولاد جهان را مصرف می‌کند، سرانه مصرف آشکار فولاد در چین نیز در صدر قرار دارد. اما جمعیت ۴/ ۱ میلیارد نفری این کشور باعث شده که از نظر سرانه مصرف آشکار فولاد در جهان، این کشور در جایگاه پنجم باشد. کره جنوبی با سرانه مصرف آشکار فولاد معادل ۱۰۴۹ کیلوگرم در سال ۲۰۱۸ در صدر قرار گرفته است.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: